Sådan opsætter du en Facebook Business Manager

Vi giver dig her de 6 simple skridt, du skal følge, når du opsætter din Business Manager på Facebook. Hurtigt og korrekt. Hold styr på personer, annoncekonti og sider, som du bruger i din personlige branding – på ét samlet sted. Og guess what? Det er gratis!

Skal jeg overhovedet bruge en Business Manager?

Egentlig har du de samme muligheder med en personlig konto som med en Business Manager. Men opsætningen er forskellig.

Det giver bedst mening at bruge en Business Manager, når du er lidt mere garvet med Facebook annoncering – eller har planer om at blive det. Du skal særligt have en Business Manager, hvis Facebook-annoncering er en vigtig del af din strategi i din personlige branding. Hvis du ikke er den eneste om at administrere en Facebook-konto, bør du også have en Business Manager.

Så når du spørger dig selv: Kan jeg nøjes med en personlig annoncekonto? – så er vores svar altid: Opret en Business Manager – det er nemt, hurtigt og smartere på længere sigt.

Business Manager giver dig mulighed for at administrere annoncekonti, sider og de personer, der arbejder på dem fra ét sted. Det er gratis (Facebook, 2019)

Det er vigtigt, at den rette person i virksomheden opretter Business Manageren, hvis I er flere. Opretter du en annoncekonto i din Business Manager, kan du nemlig ikke overdrage ejerskabet til andre, men du kan godt give dem adgang.

Og hvem er så den heldige til opgaven? Det er den person, som primært står for håndteringen af virksomhedens sider eller annoncekonti. Derfor får vi i WorkHero altid vores kunder til at oprette en Business Manager, hvorefter vi bliver tilføjet til de relevante sider eller annoncekonti.

Før du går i gang

Der er lige et par ting, du skal have på plads, inden du går i gang. Så lad os starte med din tjekliste.

Du skal bruge:

  • En personlig Facebook-konto til at bekræfte din identitet.
  • En annoncekonto, som du vil flytte til Business Manager.
  • En side til din virksomhed (hvis du ikke allerede har en, så få den hellere oprettet, inden du går i gang). 
  • Navne og arbejdsmails på de personer, der skal føjes til din virksomhed, hvis det ikke er dig selv, der står for det.

Selv tak. Nu går du ikke i stå halvvejs.

Sådan opsætter du en Business Manager:

1. Klik dig ind på business.facebook.com.

Facebook Business Manager 2019

2. Øverst på siden klikker du på Opret konto.

3. Nu indtaster du navnet på din virksomhed, dit eget navn og din arbejdsmail.

4. Herefter skal du indtaste dine virksomhedsoplysninger for det kontor, hvor du driver din virksomhed fra. Du skal desuden vælge, om du primært bruger Facebook til af promovere egne varer og tjenester eller udføre tjenester for andre virksomheder.

Business manager oprettelse

5. Du skal nu bekræfte din mailadresse. Gå til din virksomhedsmail og klik på linket, som Facebook har tilsendt dig.

Done! Nu ved du det. Sådan opsætter du en Business Manager. Ret smertefrit ikke?

Til sidst kan du lige så godt tilføje personer til de enkelte Sider eller Annoncekonti. Når du skal arbejde på de enkelte dele, skal du nemlig tilføje dig selv og evt. andre, for at administrere dem.

Du tilføjer personer til de enkelte Sider eller Annoncekonti, ved at:

  1. Klik på Business Manager øverst i venstre hjørne. Klik herefter på virksomhedsindstillinger under fanen Indstillinger
  2. Vælg dét, du vil have adgang til, f.eks. Sider.
  3. Klik på den ønskede Side, og derefter
  4. Klikker du på Tilføj personer for at tilføje dig selv og evt. andre.

Er du i tvivl om noget i forhold til Facebook Business Manager? Smid endelig en kommentar nedenfor, så hjælper vi dig med glæde!

 

Dette blogindlæg bygger på Facebooks egen guide på facebook.com/business/help og vores egne erfaringer hos WorkHero.

Hero Insights
Vil du lære mere?

Vil du have flere hacks til din online markedsføring?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev Hero Insights, hvor vi deler rundhåndet ud af vores online marketing tricks lige til at implementere i din forretning.

Skriv et svar