[Guide]: Få succes online som personlig træner eller livsstilscoach

Hvad end du er personlig træner, kostvejleder, livsstilscoach, klinisk diætist, ernæringsterapeut eller på anden måde arbejder med mennesker og sundhed, og du gerne vil optimere din online tilstedeværelse, så skal du læse med nu.Du får nemlig vores bedste råd til, hvordan du kan styrke dit personlige brand med online markedsføring – krydret med masser af konkrete og inspirerende eksempler undervejs.

Vores konkrete og relevante råd hjælper dig med at blive mere synlig online, så potentielle klienter vælger dig, når de er klar til at få professionel hjælp til en livsstilsændring eller et vægttab.

Du får en grundforståelse for, hvad der overordnet skal til for at gøre det godt, når det kommer til markedsføring på nettet. Vi kommer omkring de fem grundsten i online markedsføring, som du bør kende. Nemlig SEO, Sociale Medier, blogging, nyhedsbrevet samt annoncering.

Her er dit overblik:

    1. Brug din tid effektivt
    2. Skil dig ud og vind over konkurrenterne
    3. SEO: Lad dine klienter finde dig ved hjælp af SEO og Google Local
    4. Sociale Medier: Brug din visuelle styrke
    5. Blogging: Din personlige holdning tæller
    6. Nyhedsbrevet: Skab værdi med dit eget nyhedsbrev
    7. Annoncering: Speed tempoet op med annoncering på Facebook og Google
    8. Hvad skal du prioritere?

 

#1 Brug din tid effektivt

Du har sikkert allerede din egen hjemmeside og en Facebook-side, men som du ved, kan det være tidskrævende at være tilstede på de sociale medier og ikke mindst svært at skille sig ud, så klienterne kommer til lige netop dig.

Potentielle klienter lader sig inspirere på de sociale medier og læser blogs om træning, kost og motivation. Alt sammen i kampen om at smide de overflødige kilo, få mere energi og en sundere livsstil.

Men hvordan sikrer du, at potentielle klienter spørger dig til råds? Og hvad skal der til for, at de vælger netop dig, som deres personlige træner eller anden type sundhedsekspert?

Når du lever af at sælge din viden i form af træningsforløb, kostvejledning, hormonterapi eller andre ydelser relateret til sund livsstil, så er online markedsføring og personlig branding effektive værktøjer for dig. Men hvor skal du starte, og hvad er vigtigst, hvis du gerne vil bruge din tid effektivt?

Det giver vi dig svaret på i denne guide.

#2 Skil dig ud og vind over konkurrenterne

Hvorfor skal du bruge energi på personlig branding og online markedsføring?

Som personlig træner, kostvejleder eller en anden form for sundhedsekspert lever du af at sælge din viden. Du ER derfor dit produkt.

Der er hundredevis af personlige trænere og livsstilscoaches derude, og derfor er du nødt til at skille dig ud. Et stærkt personligt brand er ofte det, der får klienterne til at komme til dig i stedet for konkurrenterne.

At opbygge et personligt brand er en længere proces, som ikke nødvendigvis vil give dig klienter fra dag ét. På længere sigt vil det dog sikre dig et godt kundefundament. Det sker, når du har opbygget tillid, så klienterne kommer til dig, når de har brug for råd og vejledning – og er villige til at investere i professionel hjælp.

Hos WorkHero er vi eksperter i at hjælpe personlige brands som dig med at stå stærkere online og dermed få flere klienter. Så kan du bruge tiden på at dele din viden og hjælpe dine klienter med at opnå deres drømme om en sundere livsstil. Vi har derfor skræddersyet denne guide med gode råd inden for de 5 grundsten – specielt til dig. De kommer her:

#3 SEO: Lad dine klienter finde dig via SEO og Google Local

SEO er det, vi også kalder søgemaskineoptimering på dansk. Det handler om, at du bliver fundet på Google og på den måde kommer i kontakt med dine potentielle klienter. Folk søger på Google, når de har erkendt, at de har behov for professionel hjælp til at opnå en sundere livsstil. Det vil sige, at de som regel er ret klar til at investere i et forløb eller i hvert fald er modtagelige over for gode råd. Og netop derfor skal du være synlig, så de kan finde dig, når de skal bruge dig. Når du arbejder med sundhed, er det i SEO-sammenhænge vigtigt, at du bl.a. er let at finde via Google Local.

Er din hjemmeside søgemaskineoptimeret?

Er din hjemmeside overhovedet til at finde, hvis du søger på ”personlig træner”, ”kostvejleder”, ”holistisk livsstilscoach” eller andet relevant inden for dit område? Hvis ikke, kan det være en god idé at se på, hvad du kan gøre for at optimere din hjemmeside, så den bl.a. indeholder relevante tekster om dit fagområde og generelt er optimeret til søgemaskinerne.

  • Er den eksempelvis responsiv, så den ser godt ud på mobil? (Hint: langt de fleste benytter nemlig deres mobil, når de søger inspiration på Google).
  • Er der andre hjemmesider, der linker til dig og dermed siger god for din hjemmeside til Google?
  • Bruger du relevante søgeord i dine tekster og titler?
  • Har du styr på dine meta tags på din hjemmeside? (Hint: installer dette plugin Yoast SEO, hvis du bruger WordPress).
  • Loader siden for langsomt?
  • Og så videre.

Alt dette er noget, som vil påvirke, hvor højt du ligger på Google, når folk søger efter én som dig.

 

Kom i gang med Google Local

Location, location, location. De fleste mennesker søger i deres nærområde, når de skal finde en personlig træner, kostvejleder eller livsstilscoach. Derfor skal du selvfølgelig være til at finde i dit lokalområde. Det gør du ved at sørge for at have din praksis, dit studie eller adressen for din virksomhed registreret på Google My Business. På den måde får du mulighed for at dukke op i en visningsform, som gør dig let at finde. Det skaber tillid og giver dig ekstra opmærksomhed på Google:

Bliv fundet af potentielle klienter med Google Local

Det er smart, fordi du gør det muligt for dine klienter at finde dig, når de fx søger på ”Personlig træner København” – hvilket vi godt kan afsløre, at mange gør. Så bliver du nemlig vist under lokale søgninger.

Arbejder du med online forløb, kan det stadigvæk være en fin ide at registrere dig på det sted, du holder til. Så kan du høste opmærksomhed fra dem, der søger en personlige træner i dit område, også selvom de ikke er begrænsede til at mødes med dig fysisk.

#4 Sociale Medier: Brug din visuelle styrke

Du ved sikkert allerede, at det er en god idé at bruge sociale medier til at dele din viden og vise personlighed.

Der er særligt to tendenser, som du skal holde øje med, når det kommer til sociale medier og personlig branding i din branche. Den ene er personlige træneres- og sundhedsentusiasters popularitet på Instagram. Den anden er brugen af video inden for sundhed, kost og træning.

For at opbygge dit personlige brand som ekspert inden for sundhed kræver det, at du er tilstede på de rette sociale medier. Dér hvor dine potentielle klienter er.

Skab motivation på Instagram

Instagram er et kæmpe hit, når det kommer til at promovere sund livsstil og fitness-relateret indhold. Det er med sikkerhed et af de medier, som dine potentielle klienter befinder sig på. Et sted de bruger til at søge inspiration til et sundere liv. Derfor skal du selvfølgelig også være på Instagram. “Hvor mange brugere er der egentlig på Instagram?”, tænker du måske. Svaret er her: I Danmark er 868.000 månedlige brugere på Instagram! (Kilde: TNS Gallup Social Media Life 2015)

Sådan gør du

Mange personlige trænere og ernæringseksperter har haft succes med at bruge det visuelle medie til at vise, hvordan de selv opretholder en sund livsstil, hvilken kost de spiser og hvordan de træner.

Når du bruger Instagram, er det vigtigt, at du ikke kun bruger det til selvpromoverende indhold, men altid spørger dig selv først: Hvordan kan dette billede og denne tekst skabe værdi for mine klienter og potentielle klienter?

Dine følgere på Instagram vil gerne se værdifuldt indhold. For at lykkes med Instagram, kan du derfor stille dig selv disse 6 spørgsmål, inden du poster dine opslag:

  • Hvordan kan jeg inspirere mine følgere?
  • Hvad bliver jeg selv inspireret af?
  • Hvordan kan jeg involvere dem i mine opslag?
  • Hvad kan jeg gøre for at motivere dem til at nå deres mål?
  • Hvordan kan jeg få dem til at identificere sig med min livsstil eller en del af min livsstil?
  • Hvordan kan jeg bevare en form for kontakt til dem og fremstå menneskelig samtidig med, at jeg er det gode eksempel?

Tip

Det giver ofte pote at dele ud af sine egne udfordringer og, hvordan de kan overvindes. Det skyldes at dit publikum mærker personen bag og kan relatere til, at du også bare er et menneske, som nogle gange har svært ved at komme op mandag morgen til din træning eller også selv falder i, på at spise sundt og varieret. Samtidig skaber det enorm troværdighed, at du selv har været eller er i deres sko.

Lær fra de bedste

Et par af de mad-bloggere og influencers inden for sund livsstil, der virkelig har fanget, hvordan man kan bruge sociale medier til at opbygge et stærkt personligt brand, er:

  • @emilielilja (46 tusinde følgere)
  • @healthyskinnybitchdk (28,8 tusinde følgere)
  • @markceesay (12,6 tusind følgere og 38 tusind på facebooksiden Get Lean)
  • @ditsen (232 tusind følgere)
  • @gkstories (323 tusind følgere)
  • @marielouisecramer (22,3 tusinde følgere)

Lad dig inspirere af deres tilgang til Instagram og hold øje med, hvordan de får succes på de sociale medier generelt. Find derefter din egen stil – som passer til dig og dit brand.

Holitisk livsstilscoach Marie Louise Cramer - eksempel på vellykket online markedsføring

Kender du David Frenkiel (@gkstories)? Selvom han ikke arbejder som sundhedsekspert, bør du alligevel tjekke hans Instagram med vegetarisk mad, da han er et godt eksempel på, hvor meget det visuelle aspekt betyder på Instagram.For dig som er diætist, kostvejleder, ernæringsekspert eller på anden måde arbejder med kostvejledning, anbefaler vi virkelig at man får taget nogle smukke billeder af mad og lagt på Instagram. Det er og bliver en populær type indhold, som du bør udnytte.

Folk er vilde med smukke billeder og ikke mindst en rød tråd i det, du lægger op.

Influenceren David Frenkiel på Instagram er det perfekte eksempel på det visuelles styrke
Ønsker du at samle en ‘tribe’ af følgere omkring dit personlige brand, bør du ikke undervurdere det æstetiske/visuelle aspekt, når du lægger billeder eller videoer op. At tænke over hvilken vinkel du tager dine billeder fra, hvordan lyset er og hvilket filter, der gør sig bedst er aldrig en dårlig ide 😉

Del din viden gennem videoer

Video er din bedste ven som diætist, sundhedsekspert eller personlig træner!

Beskæftiger du dig med træning, kan det være enormt givende at bruge videoer til at vise bestemte øvelser eller træningspas. Når du bruger video, kan dine potentielle klienter også får et indtryk af, hvordan en personlig træningssession med dig er.

Med video kan du let vise træningsteknikker – og du får mulighed for at brænde igennem på en helt anden måde, end man kan på skrift eller gennem et billede.

Et godt eksempel er videoen nedenfor, hvor Jacob Søndergaard viser, hvordan man forbereder i forhold til at lave kropshævninger. Med videoen hjælper han sin målgruppe med et bestemt ønske de har – nemlig at kunne lave kropshævninger. En teknik som ville være svær at beskrive, men som let kan vises og forklares på video.

personlige-træner-online-markedsføring-video
Et andet godt eksempel på hvordan man kan bruge video er Diætpiloten, der både er klinisk diætist og også kan hjælpe med træning:

 

online markedsføring for personlige trænere og diætister

 

Vidste du, at 17% dagligt bruger Youtube i Danmark? (Kilde: TNS Gallup Social Media Life 2015). Der er derfor fint potentiale for at benytte Youtube til dine videoer. Efterfølgende kan du også dele dem andre steder.Som ernæringsekspert eller diætist, kan du også lege med tanken om at bruge video. Måske kan du skabe værdi for dine følgere ved at vise, hvordan du selv kokkerer nogle bestemte opskrifter, som du anbefaler? Et godt eksempel er The Food Club, hvor Ditte Ingemann fx har lagt denne fine, korte video op:

Du kan også lave små videoer, hvor du fortæller om et bestemt emne, som er meget omdiskuteret eller relevant inden for dit fag. Det kan både være gennem kanaler som Snapchat, Youtube, Instagram Story eller særskilte videoer, du deler på tværs af dine forskellige sociale medie kanaler.Nogle af de mest succesfulde personlige trænere, kostvejledere og livsstilscoaches mestrer virkelig brugen af video.

Som en hvilken som helst type sundhedsekspert er det nemlig en klar fordel, hvis du er tilstede og klar til at motivere din målgruppe. Hvad er mere nærliggende end at bruge video til at holde dig synlig for dine følgere?

I øvrigt får videoer på Facebook langt mere opmærksomhed end andre former for indhold. Husk dog, at hvis du bruger video på Facebook, er det de færreste, som slår lyden til. Lidt tekst er guld værd for at fange dine seere. Derudover foretrækker Facebook, at du bruger deres egen videoplatform og altså ikke deler fx Youtube-videoer. Så det kan godt betale sig at uploade din video direkte til Facebook for at opnå større rækkevidde.

Hvis du ikke har prøvet at lave video endnu, så er det bare med at komme i gang.

Tænk altid over, hvordan du kan gøre tingene på din egen måde. Fx ved at flette dit eget personlige budskab ind, når du skal bruge sociale medier i din personlige branding.

#5 Blogging: Din personlige holdning tæller

Noget af det, som adskiller de skarpe fra de middelmådige sundhedseksperter, er evnen til at udtrykke personlige og faglige holdninger. Som du selvfølgelig ved, er der mange teorier i din branche, og forskellige sundheds- og skønhedsidealer. Der lægger derfor også mange holdninger bag, hvordan man er som sundhedsekspert eller personlig træner. Går du fx ind for cheat days? Er du tilhænger af bestemte træningsgenrer? Skal alt være økologisk?

Brug din blog til at dele ud af personlige holdninger og faglig viden

Et af de bedste steder at give udtryk for dine holdninger er på din blog. Du har mere taletid end i de korte posts på Facebook eller Instagram. Du kan nå at komme bedre rundt om et emne.

Dine holdninger og din personlighed skal skinne igennem på alle dine kanaler. Det er dog en god ide at bruge blogging til at komme mere i dybden med nogle bestemte emner, som optager dig og dine følgere. Du kan også vælge at lave blogindlæg med videoer i og på den måde bruge video (som tidligere nævnt) på din blog. Det er særligt en god idé, hvis du ikke er så glad for at skrive.

Sådan gør du

Dine klienter vil gerne vide, hvilke holdninger eller overbevisninger, du har som ekspert. For det vil i sidste ende være en del af den pakke, de køber, når de vælger dig som deres personlig coach, mentor eller vejleder.

Når du skal fremhæve dit personlige brand, handler det i høj grad også om at vise, hvem du er, og hvad du står for. Din målgruppe har lettere ved at forholde sig til dig, når de kender din personlige historie, og du giver dem noget, de kan spejle sig i.

Du behøver derfor ikke være bange for at skræmme klienter væk ved at sige: ”Jeg står for det her…” eller ”Jeg går ikke ind for…”. Det er nemlig i høj grad din indstilling, eller stil om man vil, som hjælper dig med at tiltrække de rigtige kunder for dig.

Dine følgere vil gerne lære dig at kende

Klienterne elsker din personlige historie og dine personlige holdninger, fordi det bliver lettere for dem at finde ud af, hvad der driver dig. Du bliver det gode eksempel på, hvordan de selv kan komme fra A til B.

I nedenstående eksempel deler, Sara Jin Smidt, bedre kendt som HealthySkinnyBitch, ærligt ud om at fylde 30 år, om træning og sund livsstil.

Din personlige holdning tæller - online markedsføring for personlige trænere, kostvejledere og livsstilscoaches

Sara skriver fx:

“Jeg siger ikke, at lykken for dig ligger i at være tynd, men i disse tider, hvor der er gået lidt mode i at diktere, at kvinder skal have former, squat butts osv, så bliver jeg nødt til at kalde den: “Jeg har det allerbedst i min krop, når jeg er slank – nogle ville sige tynd – stærk og spiser sundt og slankt”. Hvis du har det bedst med former så skal du da gå all in på det, men med min krop, der mest af alt minder om et kinesisk drengebarn i formen, så har jeg fundet ud af, at jeg har det bedst, hvor jeg er nu.”

Hun vil dermed sikkert lokke flere klienter til, som har de samme skønhedsidealer, som hende selv. Det kan være en fordel, for det er sikkert dér, hun vil have lettest ved at motivere klienten – ved at bruge sig selv som eksempel. Samtidig gør det hende mere troværdig, når hun “tør” dele sin ærlige mening. Og det er med til at skabe tillid omkring hendes personlige brand.

En af de personlige trænere, der har en helt anden holdning og lægger stor vægt på kærlighed til dig selv uanset din størrelse, er NinaQ.

den ultimative guide til online markedsføring for personlige trænere og livsstilscoaches

Vær ærlig og tro mod dig selv samtidig med, at du deler din viden – så vil dine klienter og potentielle klienter have lettere ved at se op til dig som eksperten uden, at du bliver for svær at forholde sig til.Når nye klienter leder efter en sundhedsekspert, leder de både efter en person, som kan skabe resultater, men også en person som de kan forholde sig til. Hvis du inviterer dine følgere tæt ind på livet af, hvem du er, og hvilke værdier du står for, så har du lettere ved at tiltrække lige netop de klienter, som rent faktisk synes godt om dig og gerne vil følge dine råd. Det er det som de fleste ville kalde at finde din niche og identitet som coach eller vejleder.

Find din egen balance for, hvor meget du ønsker at dele ud af dig selv og dine egne erfaringer.

Tung faglig viden

Del også ud af din viden, når det drejer sig om tungere stof. Her er det endnu vigtigere at dele ud af din viden på en let forståelig måde. Caroline Fibæk er et godt eksempel på, hvordan man deler ud af sin faglige viden på en let måde, som er til at forholde sig til og samtidig ikke sælger ud af hele butikken.

I hendes indlæg “Sådan ødelægger du dit stofskifte“, er det fx tydeligt, at hun forstår sine klienters udfordringer. Hun deler ud af sin viden, på en måde som skaber værdi for dem, samtidig med at hun skaber en troværdighed omkring sin ekspertise. Måske vigtigst af alt, så giver hun en forsmag på, hvad hun tilbyder sine klienter gennem sin viden. Det kommer til at virke som en appetizer til hendes produkt – uden at man føler, at hun forsøger at sælge.

En virksomhed der gennem flere år har brugt blogging aktivt er træningsvirksomheden OOB life, som har succes med den slags markedsføring. Læg mærke til at de har skrevet over 500 blogindlæg over flere år.

#6 Nyhedsbrevet: Skab værdi med dit eget nyhedsbrev

Når du lever af at sælge din viden, anbefaler vi altid, at du får dig et nyhedsbrev. Det er nemlig din ‘egen kanal’. Din direkte adgang til dine potentielle klienters indbakker, når først de har tilmeldt sig dit nyhedsbrev. Det er ikke ligesom på Facebook, hvor  man ofte ændrer algoritmen, så du når ud til færre og færre af dine fans med dine opslag. Dine nyhedsbrevsfølgere ejer du selv. Nyhedsbrevet er derfor en måde hvor, du selv kan være med til at opbygge dit kundefundament, ved løbende at dele din faglig viden med din målgruppe.

De fleste potentielle klienter skal påvirkes flere gange, før de vælger dig som deres personlige træner eller kostvejleder. Det styrker dit brand at dele ud af din faglige viden og resultater. Pointen er, at du gerne vil dele din viden for at fremstå som det bedste valg inden for dit felt. Ligeledes for at sikre, at du finder de klienter, som passer til dig og dine forløb. Og netop derfor er nyhedsbrevet godt til at dele ud af din viden, så du kan opbygge tillid til dig som fagperson og vise, hvad du kan tilbyde.

Med nyhedsbrevet gælder de samme principper, som når du blogger. Mangler du et godt værktøj til nyhedsbreve, kan vi anbefale Mailchimp, som er let og overskueligt.

Det er oplagt for dig at køre nogle mindre forløb som nyhedsbreve. Fx kan du lave gratis e-mail kurser såsom:

  • 21 dage med kostråd, hvor du sender ét genialt kostråd pr. dag i 21 dage.
  • 14 power foods på 14 dage, hvor du dagligt sender en nyhedsmail om én power food og, hvordan den gavner i 14 dage.
  • 30 dages challenges til at komme i gang med hjemmetræning, hvor du dagligt sender forskellige øvelser direkte til deres indbakke.

Eksempelvis giver Caroline Fibæk et 3 ugers gratis mini-kursus. Det er en smagsprøve på hendes produkt, og samtidig tilmelder man sig hendes nyhedsbrev.

Online markedsføring for sundhedseksperter, kostvejledere og personlige trænere

Kun din fantasi sætter grænser for, hvordan du kan inspirere folk med dit nyhedsbrev.

Opbyg en liste med e-mails

Hvis du endnu ikke har opbygget en god liste med tilmeldinger, kan du starte med at prøve vores 36 skarpe tricks til flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev.

Med dit nyhedsbrev handler det om at opbygge en kritisk masse af tilmeldte, så du løbende når ud med dine budskaber til en masse relevante mennesker.

For at få folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev, kan du tilbyde dem noget gratis, hvis de tilmelder sig. En såkaldt freebie. Det kan være en lille e-bog om et særligt tema, en lydfil, et videokursus, en tjekliste eller et e-mail kursus, som vi foreslog ovenover.

Eksempelvis giver juice-enthusiasten, Mads Bo, som står bag High on Life, en gratis E-bog, når man tilmelder sig hans nyhedsbrev.

personlige-branding-email-marketing-sundhedseksperter-juice
Har du udgivet en bog, kan du som Jacob Søndergaard, fx uddele første kapitel af bogen, hvorefter folk skrives op til dit nyhedsbrev. Husk at understrege, at folk tilmelder sig dit nyhedsbrev, så de er indforståede og ikke føler sig spammet efterfølgende.
skaermbillede-2016-11-14-kl-13-19-48

#7 Annoncering: Speed tempoet op med annoncering på Facebook og Google

Vil du gerne have lidt mere fart på, kan du også begynde at bruge betalt markedsføring som fx annoncer på Facebook eller Instagram – eller annoncer i Google Adwords.

Facebook annoncering

Facebook-annoncer kan ligne almindelige opslag, hvor der blot står “Sponsoreret”. Det kan også være de annoncer, du sikkert har lagt mærke til ude i højre side, som er lidt mindre.

Det fantastiske ved Facebook-annoncer er bl.a. de mange muligheder for at målrette meget specifikt til forskellige målgrupper baseret på deres arbejdstitler, interesser og lignende.

Et godt bud er at bruge Facebook-annoncer (ikke bare Boost-knappen) til at få flere folk på dit nyhedsbrev. Det kan du fx gøre ved at bruge Leads Ads, som du kan læse mere om her. Du kan også bruge Facebook annoncering til at promovere nogle af dine bedste blogindlæg, så de når længere ud, eller til at markedsføre eventuelle kampagner og dine kost- eller træningsforløb.

Hvis du savner hjælp til at sætte en Facebook Business Manager op, kan du følge vores guide her.

Google Adwords annoncering

Med Google AdWords har du mulighed for at dukke op øverst i Googles søgeresultater via annoncering. Du har nok selv lagt mærke til de søgeresultater, der er markeret med ‘Annonce’, når du søger på Google, som fx her?

Lav Google Adwords annoncer, som markedsfører dig som personlige træner eller kostvejleder

Det er annoncer, som er oprettet og betalt for via Googles eget annoncesystem. Resten af listen er de sider, Google selv finder relevante for lige præcis det, der er søgt på. Man skelner derfor mellem betalte og ikke-betalte (organiske) resultater, hvor annoncerne er betalte, og de øvrige søgeresultater er organiske.Google AdWords kan være en god måde at booste trafikken til din hjemmeside ved siden af din SEO-indsats, der hjælper til gode organiske søgeresultater. Du betaler for hver gang, en person klikker på din annonce. Du kan lave flere annoncer, målrettet forskellige søgeord, fx “hormonterapi”, ”vegansk kostvejleder” og ”holistisk livsstilscoach”.

Før du giver dig i kast med annoncering via AdWords, skal du forberede dig på, at det kan være en udfordring at arbejde med. Annonceformen er fleksibel og baseret på relevans, auktionsbud og andet. Derfor skal du løbende indsamle data, analysere og optimere dine kampagner. Hvis du vælger at investere din tid og dine penge i det, kan AdWords medvirke til flere klienter. Virker det uoverskueligt? Så er det bedre at du tager fat i nogen, der kan hjælpe dig, så du får mest værdi for pengene.

#8 Hvad skal du prioritere?

Nu er du blevet tæppebombet med information og 1000 ideer til, hvad du kan gøre. Denne guide er blot ment til at give dig et samlet overblik over, hvor du kan sætte ind ift. din online markedsføringsindsats.

Du skal naturligvis ikke kaste dig over det hele på én gang. Et godt sted at starte er at begynde at dele ud af din viden på den måde, som passer dig bedst, hvilket afhænger af dit ambitionsniveau, samt hvor mange af delene, du allerede mestrer. Hvad ligger dig mest naturligt? Er du ikke helt frisk på at lave videoer, skal du måske skrive gode uddybende guides og opskrifter til din blog.

Udvælg nogle få ting, du vil fokusere på – fx:

  • At kickstarte din blog: Skriver du én gang et godt blogindlæg, vil det blive ved med at arbejde for dig, da det vil ligge på din hjemmeside og skabe SEO-værdi. Samtidig kan du stadig bruge det til sociale medier og nyhedsbrevet, hvor du også kan dele dine gode blogindlæg.
  • Få styr på din SEO: Du kan lægge et godt fundament ift. SEO ved at optimere din nuværende hjemmeside med de rette meta tags og optimere din tekst samt oprette dig selv på Google Local.
  • Opbygge en følgerskare på Instagram: Lav smukt og godt indhold til din Instagram konto.

 

Få din egen Marketing Hero

Vi håber, du nu har fået inspiration til, hvilke tiltag du kan sætte i gang for at brænde igennem online, for at opbygge en fanskare af følgere og skabe et stærkere kundefundament på sigt.

Kort sagt handler det om at dele ud af din viden for at opbygge tillid fra dine følgere og potentielle klienter. Vise hvad du står for og at blive mere synlig. Og det er netop det, online markedsføring kan hjælpe dig med, så flere klienter finder dig.

Har du brug for hjælp til at styrke dit personlige brand? Eller har du simpelthen for travlt til selv at stå for din online markedsføring? Så giver vi gerne en hånd med. Du kan kontakte os her, hvis du ønsker at høre om mulighederne for et samarbejde.

Hero Insights
Vil du lære mere?

Vil du have flere hacks til din online markedsføring?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev Hero Insights, hvor vi deler rundhåndet ud af vores online marketing tricks lige til at implementere i din forretning.

Skriv et svar