Den oversete måde at vokse din e-mail liste: Content Upgrades [+ how-to-video]

Du har sikkert allerede en freebie – du ved, en gratis e-bog, videokursus, cheat sheet [indsæt selv flere] – som tiltrækker flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev. Men har du overvejet også at teste Content Upgrades af?

Læs med her og få svar på:

  • Hvad Content Upgrades er for en størrelse
  • Hvorfor de er virkelig smarte
  • Hvordan du selv kan komme i gang med at lave Content Upgrades

Med Content Upgrades kan du nemlig opnå en endnu højere konvertering end med din freebie, da de relaterer sig til dit blogindlæg, som din læser netop har fundet interesse for.

Hvad er Content Upgrades egentlig?

Content Upgrades er specifikt indhold, du laver relateret til et blogindlæg, din læser lige har læst.

Har du f.eks. lavet et super gennemført blogindlæg om et bestemt emne, kan du som en Content Upgrade tilbyde noget ekstra værdifuldt indhold, som læseren kan få som en bonus i bytte for deres e-mail. Det kan også sagtens være ekstra indhold til en af dine videoer eller podcast afsnit.

Med andre ord er det noget ekstra, du tilbyder i forlængelse af et emne, læseren allerede er interesseret i, mod at læseren tilmelder sig dit nyhedsbrev.

Hvad kan det her ekstra indhold så være?

En Content Upgrade kan f.eks. være:

  • En PDF-fil
  • En Lydoptagelse
  • Et ekstra podcastafsnit
  • En ekstra video, hvor du f.eks. viser det, du har skrevet om i en video eller i en “trin-for-trin” video guide
  • Et cheat sheet
  • En Infografik
  • Et gratis online kursus
  • Blogindlægget som e-bog
  • Et værktøj
  • En test
  • En gratis måneds abonnement på din ydelse
  • Et gratis opkald fra dig, hvor du rådgiver eller besvarer spørgsmål
  • Et transcript af din video eller lydfil
  • En tjekliste
  • En liste med dine hovedpointer
  • Noget ekstra relateret information/viden
  • Et bonustip
  • En case
  • Et eksklusivt interview
  • Et arbejdsdokument din læser kan bruge selv
  • En ressourceliste (en liste over de ting/værktøjer/apps, din læser skal bruge)
  • En rabatkode

Det er kun din fantasi, der sætter grænserne!

Men husk at det skal være noget, der virkelig kan skabe værdi for din læser og relaterer sig til det blogindlæg, den video eller det lydklip, din læser først viste interesse for. Det skal kort sagt være en opgradering af indhold for din læser.

Eksempler fra den virkelige verden

#1 E-bog som Content Upgrade

Brian Dean fra Backlinko er måske en af de mest kendte SEO-eksperter internationalt. Han benytter sig ofte af Content Upgrades.

Her har han eksempelvis lavet et blogindlæg med 201 SEO-tips (der virker). Det er noget af et monster-indlæg. Derfor tilbyder han, at man kan downloade samtlige tips som en e-bog/PDF.

den oversete metode til flere tilmeldinger til nyhedsbrevet

Bonustip! Vil du give læserne ekstra incitament til at downloade din Content Upgrade? Så kan du med fordel snige et par ekstra tips ind i e-bogen ala “Få alle 201 tips som PDF + 5 bonustips, som du kun finder i PDF’en”.

#2 Cases (swipe file) som upgrade

Nogle andre der benytter sig flittigt af Content Upgrades er Sleeknote (du kan i øvrigt også bruge deres tool til at lave disse upgrades – mere om det senere).

I dette blogindlæg om ‘psychology-based pricing strategies’ har de eksempelvis lavet en Content Upgrade, som er en samling af de bedste konkrete eksempler på gode prisstrategier i en ‘swipe file’.

den oversete metode til at få flere tilmeldinger til nyhedsbrevet: content upgrades

#3 Lydfil som upgrade

En af vores kunder, Ulrich Søgård, har indtalt en selvværdsmeditation “Du hviler i dig selv”, som hans kunder har stor glæde af.

Den tilbyder han også som Content Upgrade, så læserne har mulighed for at downloade filen og gemme den på sin telefon, hvis de vil lytte til den ofte.

Hvordan kommer du i gang?

Hvis du vil kaste dig over Content Upgrades allerede i dag, anbefaler vi, at du følger disse steps for at få mest muligt ud af din indsats:

  1. Find dit bedste blogindlæg (flest læsere/delinger/kommentarer/likes ell. lign.). Du kan nemt tjekke dit mest populære indhold i Google Analytics eller i statistikken på dine sociale medie platforme.
  2. Hvad handler det om?
  3. Hvordan kan du skabe større værdi for læseren ved hjælp af noget ekstra? Er det via en video guide til noget, du nævner i indlægget, en tjekliste eller et bonus-interview?
  4. Hvilket format er det mest attraktive for din læser? Husk at holde dig inden for din tidsramme og de ressourcer, du har rådighed.

[VIDEO]: Sådan gør du rent teknisk

Når først du har fundet det indlæg, du vil lave en Content Upgrade til samt lavet indholdet til din Upgrade, mangler du blot at koble det sammen med dit e-mail system.

Det har vi lavet en video om lige her:

Her er koden, vi bruger i videoen: <input id=”CUPDF” name=”CUPDF” type=”hidden” value=”yes” />

 

Og nu når det handler om Content Upgrades, kan vi selvfølgelig ikke andet end også at tilbyde dig en! Vil du have samtlige af vores forslag til Content Upgrades som en fin PDF, så du nemt kan gemme den til senere?

Få vores 22 ideer til Content Upgrades som PDF

* påkrævet



Bonustip! Hvis du laver Content Upgrades om flere forskellige emner, kan du også bruge det til at segmentere din e-mail liste endnu bedre. Så du kan skrive endnu mere relevante e-mails til dine læsere.

Har du selv erfaringer med Content Upgrades? Del dem endelig med os i kommentarerne!

 

Hero Insights
Vil du lære mere?

Få gratis hacks til din online markedsføring

Tilmeld dig Hero Insights, hvor vi deler ud af vores online marketing hacks lige til at implementere i din forretning.

4 thoughts

  • Hej, super fedt indlæg og video! Jeg har ventet alt for længe med at bruge Content Upgrades, fordi jeg gerne vil gøre alt det fede indhold nemt tilgængeligt for både brugere og Google, fremfor at gemme det væk, men jeg får stort set ingen tilmeldinger uden at bruge dem, så de er bare nødvendige!

    Lige en tanke: Jeg ser ingen, der gør det tydeligt at man samtidig tilmelder sig et nyhedsbrev. Hvad tænker I om det? Er det implicit eller? Særligt efter GDPR…

    • Hej Jacob
      Hvor dejligt at høre, at du kunne bruge indlægget.
      I forhold til dit spørgsmål så er det super vigtigt, at det er tydeligt, at man tilmelder sig nyhedsbrevet samtidig – særligt i disse GDPR-tider, som du selv siger 🙂 Så det er bestemt ikke implicit.
      Er du kommet i gang med din første Content Upgrade endnu? For så vil jeg super gerne se den og høre om dine erfaringer indtil videre 🙂
      Kh. Michelle

  • Hej Michelle

    Yes, jeg har fået lavet den første. Jeg gik efter volumen, så jeg tog det mest læste blogindlæg jeg har, som er min drikkevarer beregner: https://www.jacobworsoe.dk/hvor-meget-drikker-gaesterne-til-et-bryllup/

    Under infografikken kan brugere udregne hvor meget de skal købe til en fest, ved at indtaste antal gæster. Jeg har så tilføjet muligheden for at få sendt indkøbssedlen til deres mail, så de har den, når de står nede i Fleggaard og skal købe ind.

    Jeg har gjort det meget eksplicit at man bliver tilmeldt nyhedsbrevet. Det bliver spændende at se om det dræber konverteringen fuldstændig, så det vender jeg lige tilbage med, når jeg har lidt mere data 🙂 Skal I ikke også have lavet det mere eksplicit i jeres Content Upgrade herover? 🙂

    • Hej Jacob
      Hvor sejt! Det lyder i hvert fald super brugbart 🙂 Jeg håber, det giver gode resultater!
      Og jo, du har fuldstændig ret – vi skal bestemt også have gjort det ekstra tydeligt i dette indlæg 🙂
      Kh. Michelle

Leave a Reply