3-minutters mini crash course i LinkedIn annoncering

3-minutters mini crash course i LinkedIn annoncering

Du har sikkert hørt om LinkedIn annoncering før, men også hørt, at det var for dyrt.

Men særligt hvis du arbejder B2B, skal du spidse ører nu.

For ja, det kan være dyrt – men det kan også være utrolig effektivt. 

Vi oplever i øjeblikket gode resultater på LinkedIn for flere af vores kunder, der arbejder B2B. Lige fra store offentlige organisationer til mindre soloselvstændige. 

LinkedIns annoncerins-værktøj bliver bedre og bedre og en af de helt store fordele er, at du kan målrette meget mere præcist ud fra arbejdstitler, end du kan på Facebook.

Derfor kan det være værd at teste for dig.
 

3-minutters mini crash course i LinkedIn annoncering

Vi har samlet de vigtigste hacks, du skal kende om LinkedIn-annoncering.
 

3 måder du kan annoncere på LinkedIn


1) Sponsorere et eksisterende opslag (ala Facebooks boost-funktion)
2) Leadgenerering annoncer (ala Facebooks lead ads)
3) Deciderede salgsannoncer, der fx sender folk videre til din hjemmeside
 

Målgrupper på LinkedIn

Du kan målrette via:

1) Matched audiences – det er fx retargeting målgrupper, folk der har skrevet sig op til dit nyhedsbrev, lookalikes m.fl.
Det eneste du behøver for at benytte disse er at have opsat dit LinkedIn insight tag på din hjemmeside (minder om Facebooks pixel).

2) Almindelige målgrupper – hvor du opretter målgrupper baseret på jobtitler eller virksomheder, anciennitet osv.
Du kan lave spændende kombinationer, så målgruppen bliver ultra relevant for dig.
Test flere målgrupper og hold løbende øje med, hvilke der performer.
 

En vigtig huskeregel

Slå altid funktionen “Enable audience expansion” fra – så sikrer du, at din målgruppe bliver så relevant som muligt.
 

Få mest ud af dine annoncekroner med leadgenering

Vores anbefaling er, at du tænker leadgenerering på LinkedIn ind i din samlede brugerrejse og eksempelvis smider annoncekroner efter leadgenerering – fx at bruge LinkedIn-annoncerne til at få folk ind på dit nyhedsbrev, så du samtidig opbygger dit publikum og kan opbygge tillid og skabe salg via din e-mailliste fremadrettet.


Hvis du gerne vil have en hjælpende hånd til at teste, om LinkedIn annoncering kunne være noget for dig?
Så skriv til os her, så vi kan se, om det kunne give mening for dig.

Skriv til os Har du brug for hjælp til din online tilstedeværelse?

Kontakt os for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan optimere din online tilstedeværelse, så du kan styrke dit brand og tjene flere penge.

Vil du dele denne artikel?

Del på Facebook
Del på Twitter
Del på Linkdin
Del på Pinterest

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *